23948sdkhjf

Dansk e-handel får adgang til købestærke kinesere

Ny aftale mellem Post Danmark og China Post giver danske e-handlere adgang til knap 1,4 mia. kinesere med en konkret e-handelsløsning. FDIH er glad for aftalen.
Alle snakker om Kina, men ingen har konkrete løsninger før nu. Adgangen til det kinesiske marked sker gennem på e-handelsplatformen ULE.com, som China Post har drevet siden 2011.

Den nye aftale indebærer, at Post Danmark skal hjælpe kineserne med at finde de rette danske e-handlere – et arbejde som bl.a. foretages i samarbejde med DI og FDIH.

Hos FDIH er man glad for aftalen:

- Vi synes, den rummer særdeles spændende muligheder for vores medlemmer. Oftest kræver en adgang til det kinesiske marked, at man etablerer sig fysisk i Kina, og mange udenlandske virksomheder møder generelt udfordringer ved at trække penge ud af landet, siger Annette Falberg, der er adm. direktør for FDIH.

- Det er to konkrete barrierer, som denne aftale rækker ud over ved at give de danske e-handlere en nem adgang til en lokal e-handelsplatform, som har erfaringer med internationale udbydere, slutter Annette Falberg.

E-handelsløsning til knap 1,4 mia. kinesere
Næste skridt i samarbejdet med Post Danmark er at afdække interessen blandt danske e-handlere for at komme på ULE.com og dermed sælge til knap 1,4 mia. kinesere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112